One direction noveller

Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Small or big - del 8

Av 1dlovenoveller - 1 februari 2014 21:22


Rebeckas perspektiv 


Jag gick till mitt målarrum och började måla. Jag målade varma färger pågrund av hur jag kände mig just nu. Jag kände verkligen min passion för att måla. När jag varit med Zayn känner jaga verkligen mitt hjärta och mitt sinne lättas. När han är med m ig vet jag vem jag är. Jag sket i frukosten. Jag bara målade och målade. När klockan var 10 knackade det på dörren. Det var Allie.

- HI Beck can  I come inside.

- Of curse you can.

Jag visade Allie mina konstverk och hon tyckte dem var väldigt fina.
Hon ville hjälpa mig göra en blogg där jag kunde lägga ut mina kläder och sen sälja dem. En del ville jag ha kvar så jag rensade och tog kort på dem jag ville sälja  sen skrev Alison att jag tog beställningar. Hon tyckte att jag skulle köpa en jobbmobil. Vi gick ut på stan för att köpa min jobb mobil och ficksade en ny epostadress.

Jag fick genast ett bud på en av mina tavlor det var någon som erbjöd etthundra pund. Jag blev genast glad. Men nu började magen knorra jag var hungrig.

- Can we cook food now please, säger jag.

- Of curse we caan and we can make a cake too, säger A.

Vi satte genast igång med att fixa maten och baka. Till lunch lagade vi spagetti och köttfärssås.Maten var jätte go och efterrätten var ännu godare

 

Det som inte var så roligt var att städa. Det tycker nog ingen är så roligt. Men om man är med Alison är det faktiskt jätte kul att städa och diska.

När vi ätit klart gick vi till vår trädgård och bara låg och solade. Det hade gått en vecka sedan jag flyttade till Storbrittanien, England, London. Jag hade inte hört av mig till Maja och hon hade inte hört av sig till mig. Om hon skulle vara en riktig vän skulle hon hört av sig. Jag vet inte vad för slags vän hon är. Jag tror att hon är en vän som bara gillar en för tillfället. Jag trodde innan att hon var min bff.

Jag och Allie låg och pratade. Detvar skönt och man kunde verkligen kunde snacka. Hon berättade hur det var på dethär området innan närhon var liten. I det huset som jag bor i bodde det en kille som heter Tom hon sa att han måste vara 26 år nu hans föräldrar ville inte bo i ett stort hus själva så de flyttade till en lägenhet. 

- So are we haviing a girls night in my place today, säger Allie.

- Ofc we're having a girlsnight Al ,säger jag.

när mamma kom hem berättade jag vad jag och Allie hade gjort och att vi ska ha en tjejkväll.

Jag ducshade och gjorde mig snygg inför ikväll. För vi skulle gå på en klubb där bara kändisar kom in jag vet inte hur hon hade tänkt att vi ska komma in men ett försök är ett försök.

Jag sminkade mig jätte mycket och satte på mig en dyr festklänning.

   

   

Jag hade på mig en push-up bh. För om man låtsas vara rik måste man försöka. Jag ser verkligen fram imot det här. Klockan var sju och Allie skulle hämta mig. Hon såg så annorlunde ut med allt smink. Hon hade ett glatt leende våra parfymer blandades när vi gav varandra en kram. Nu luktade vi ännu godare. Vi hade jätte hööga klackar speciellt Alison.

När vi kom fram till klubben var vi beredda på att lossas att vi var Heidi Klum och Rihanna. Vakten log mot ooss och släppte in oss. Vi hade kommit in på en lyxklubb i London utan något helst problem. Vi dansade med några killar,  men titta vem är det där. Det var Justin Bieber. Han kom och ville dansa med oss. Han hade druckit lite för han luktade alckohol, läppstift och parfym. Han hade varit med andra tjejer. Jag fattade inte hur Alison kunde falla för honom. Han skulle egentligen sitta i fängelse för vad han gjort, men han betalade borgen.

Jag gick för att ta en drink och han och Alison fortsätter dansa. Jag klarar ärligt talat inte med honom. han är bara för mycket. JAg bruukar inte drika så mycket så jag var försiktig så att jag inte supa mig full.

Meee eee en vad händer nu......

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Komentera vad ni tror kommer att hända

Wow två inlägg på en dag.

// Pözz från meej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1dlovenoveller - 30 april 2014 14:37

    Alllihopa läs den otroliga novellerna om One Direction på    www.dlovenoveller.blogg.se   Tjejen som skriver är amazing och den novellen ärbättre än den ehär så det finns bara en sak  att göra.    LLÄÄÄÄSSS!!!! ...

Av 1dlovenoveller - 3 februari 2014 16:32

Rebeckas perspektiv -Är du ihop med Zayn? fråga pappa. - Nej han och jag är kompisar och jag tror inte att man blir ihop på en vecka, säger jag. - Nej du har nog rätt, säger pappa.   Vi slog in mammas presenter och jag började måla p...

Av 1dlovenoveller - 2 februari 2014 17:39

Meee ee en vad händer nu. -----------------------------------------------_-------------------------------------------------------- Där stod Alison och Justin Bieber och hånglade. Jag blev arg på Allie hur kan hon bete sig sådär utan att ens vara fu...

Av 1dlovenoveller - 1 februari 2014 19:02

  Men varför tittar den där blondinen sådär på mig ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Rebeckas perspektiv - Rebecka do you want to go to the beach with me? frågar Zayn. ...

Av 1dlovenoveller - 28 oktober 2013 22:37

Jag älskar dig Zayn och är stolt över dig du ska äntligen gifta dig med Perrie Edvards. Detta är en sen grattis hälsning. Har vetat detta as länge men nu vill jag berätta.   Puss på er Mr och framtida Mrs Malik    ...

Presentation


Hej! En glad Directioner. Som skriver !d noveller.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Novellen

  Den pågående novellen heter Small or Big och handlar Rebecka 18 år och hennes kompis Alison som är jämngammla.

Alison är en beliber och Rebecka är varken en beliber eller en directioner.

Beck som Alisons kallar henne blir ihop med Zayn i pojkgruppen One Direction. Det är en dramatiskt resa om kärlek och passion.


 Hoppas ni läser den

Puss

Senaste inläggen

Omröstning

Vilken låt är bäst?
 Story of my life
 Best song ever
 whats makes you beautifal
 Little thing
 One thing
 Summer love
 I would
 Live while we're young

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards