One direction noveller

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

Small or Big - Del 2

Av 1dlovenoveller - 16 augusti 2013 10:54

Rebeckas perspektiv


- Oh Sorry, säger killen. 

- The apology is accepted, säger jag och fortsätter gå.

- I'm Zayn, säger.

- And I don't care. 


Mamma och pappa frågade vad som hände men då sa jag att det bara var en irriterande kille som krockade med mig. Pappa hade ficksatt taxi så vi var påvägg till vårat nya hus. Det var jätte fint, men sen kommer jag att tänka på Sverige. Då blev jag ledsen. 


Mitt eget rum var jätte stort. Jag hade min egen walk in closet och min egen toalett. Min säng var en stor dubbel säng. Jag hade ett fint skrivbord och en stor bokhylla att ha alla mina böcker i. 


Jag började med att packa upp alla mina saker jag hade i mina resväsor. När jag hade packat  in alla saker i min garderob hade jag typ 7/8 plats kvar. jag hade lite böcker med mig resten kommer imorgon med alla andra av våra saker. 


- Rebecka, vill du följa med mig och pappa och handla, säger mamma.

- Okej, när ska vi skaffa vår nya bil, säger jag.

- Vi har redan en bil, men närmaste mataffären tar bara 5 minuter att gå till, säger pappa och ler.

- Vad bra, säger jag. 


Det var ett fint och lungt område vi bodde på. Mamma och pappa sa att det fanns väldigt många i min ålder som bodde här. Det gjorde mig lite gladare. Vi köpte jätte mycket mat. Massa krydor, frukost grejer och all slags mat. 


Vi beställde hem pizza, för vi hade ingen lust att laga mat. Jag tog en solstol och gick och läste medans jag drack citron lemonad. Då ropade en  tjej åt mig


- You girl, pst come over here, sa en tjej.

- Okey, säger  jag och går mot staketet som skiljer mellan våra tomter.

- Are you the new girl? frågade hon

- Yes, and my names is Rebecka, säger jag

- My name is Alison but call me Allie, säger hon.

- Nice to meet you Alison, säger jag och ler. 

- You have someting to know, this is the most boring street in the whole world,säger hon. 

- And you and my can have really funny

- Where is all the other teenager,säger jag.

- It's only me, the other teenagers is grown-ups and live in America they thinks that this street is so boring, säger Alison.

- See I need to, but it's funny to have a new friend.

- Bye Allie, säger jag.


Mamma ropade på mig och sa att pizzan hade kommit. De hade beställt en hawaii och en kebab. Det var jättte  gott. Jag berättade om min nya kompis och de blev jätte glada föpr min skulle jag hjälpte mamma att städa medans pappa packa upp alla deras saker. 


Jag somnade den dagen jätte skönt


Nästa dag


Jag vaknaded nästaa dag och gick ner till köket. Då ringde någon på dörren. Jag gick och öppnade. Det var Allie. 


- Hello Becky, säger Allie. 

- good morning Allie, säger jag. 

- You look diffrent, säger Allie.

- Thank you I think, säger jag.

- Shopping 10.30 am, säger Allie.

- okey see you, säger jag och stänger dörren. 


Jag berättar för pappa att jag ska gå och shoppa. Han sa att det var okej att jag får ha min mobil på. Jag gick  in i min nya dusch det var jätte skönt. Strålarna var jätte sköna. Jag tog på mig:


 


Jag sminkade mig inte. Men jag borstade håret och hade det utsläppt. Jag gillar att ha smink fast inte på vardagen. Och speciellt inte dagen efter man har rest någon starns. Då är jag egentligen sjukt trött. Men man kan ju inte säga nej till shopping, speciellt inte till sin första kompis i ondon och kanske min enda här i London. Vem vet. 


Prick klockan 10.30 kom Allie. Och prick klockan 10.30 var jag klar. JAg brukar aldrig vara så exakt men nu ver jag det. 


- Hello Beck, let's go shopping, säger Allie. 

- Let's make the party start, säger jag.

- Föresten Bye mami and papi, säger jjag. 


Vi gick till många affärer som Forever 21, Victoria Secrets, Hollister, Topshop, Zara och ur&penn, vi gick också till några skobutiker som jag inte kan namnet på. Som tur hade jag sommarjobbat i 5 veckor så jag hade pengar plus att jag hade jobbat hela vintern. 


Efter att gott och fynda Zara gick vi till Starbucks. JAg hade aldrig drickt det så ofta. Även om jag bodde i Stockholm. Men det var bara för att det var så dyrt.


När vi hade drukit upp vårat kaffe gick vi till en sko affär där jag hittde mina drömmar 

Och något extra

   

När vi var klara gick vi och tog en promenad genom London. Allie visade mig runt. Det var en vacker stad. Vi gick in i en liten One pound shop. Det var en liten affär där de sålde kakor som låg söta lådor, de sålde Storbritanien flaga i stort format och litet format och små soviner. Jag köpte två lådor kakor och Storbritaniens flaga i litet format. 


Efter vår lilla promenad gick vi till Nandos och åt eftersom att det var Allies favvo resturang. Jag och Allie beställde maten. Sen krockade jag med den där...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

KOmmentera 

 

TAck att ni läser min egen novell 

med egna fantasier

 

// Brawn




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1dlovenoveller - 30 april 2014 14:37

    Alllihopa läs den otroliga novellerna om One Direction på    www.dlovenoveller.blogg.se   Tjejen som skriver är amazing och den novellen ärbättre än den ehär så det finns bara en sak  att göra.    LLÄÄÄÄSSS!!!! ...

Av 1dlovenoveller - 3 februari 2014 16:32

Rebeckas perspektiv -Är du ihop med Zayn? fråga pappa. - Nej han och jag är kompisar och jag tror inte att man blir ihop på en vecka, säger jag. - Nej du har nog rätt, säger pappa.   Vi slog in mammas presenter och jag började måla p...

Av 1dlovenoveller - 2 februari 2014 17:39

Meee ee en vad händer nu. -----------------------------------------------_-------------------------------------------------------- Där stod Alison och Justin Bieber och hånglade. Jag blev arg på Allie hur kan hon bete sig sådär utan att ens vara fu...

Av 1dlovenoveller - 1 februari 2014 21:22

  Rebeckas perspektiv  Jag gick till mitt målarrum och började måla. Jag målade varma färger pågrund av hur jag kände mig just nu. Jag kände verkligen min passion för att måla. När jag varit med Zayn känner jaga verkligen mitt hjärta och mitt si...

Av 1dlovenoveller - 1 februari 2014 19:02

  Men varför tittar den där blondinen sådär på mig ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Rebeckas perspektiv - Rebecka do you want to go to the beach with me? frågar Zayn. ...

Presentation


Hej! En glad Directioner. Som skriver !d noveller.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Novellen

  Den pågående novellen heter Small or Big och handlar Rebecka 18 år och hennes kompis Alison som är jämngammla.

Alison är en beliber och Rebecka är varken en beliber eller en directioner.

Beck som Alisons kallar henne blir ihop med Zayn i pojkgruppen One Direction. Det är en dramatiskt resa om kärlek och passion.


 Hoppas ni läser den

Puss

Senaste inläggen

Omröstning

Vilken låt är bäst?
 Story of my life
 Best song ever
 whats makes you beautifal
 Little thing
 One thing
 Summer love
 I would
 Live while we're young

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards