One direction noveller

Alla inlägg under mars 2013

Av 1dlovenoveller - 8 mars 2013 14:38

Vanessas perspektiv


Imorgon skulle vi åka hem till Frankrike och killarna ville att vi skulle hitta på något roligt. Först skulle vi gå till Nandos och det var så klart Niall förslag, sen skulle vi åka hem till killarna och se på film. Alla var med på det. Jag satte på mig en blommig jätte kort klänning utan band. Jag sate på mig en blå lång kofta. Sminkade mig med eyeliner och läppglans. Jag satte på mig ett par grå pumps och så tog jag min lilla chanel väska där det låg min mobil (Iphone 4), lite läppsift och pengar. MIranda skulle komma hem till mig för killarna skulle hämta oss hemma hos mig. Miranda hade på sig en lila topp med en kort lien svart kjol. Hon hade också svarta tights. Hon hade sminkat sig med mascara, eyeliner, läppglans och rouge. Vi stod och väntade i 2 minuter innan de kom. Jag satte mig fram och sen gav jag Louis en stor kyss. Harry och Miranda satt bak i bilen. De andra var redan där. Liam, Zayn, Niall och Dani. Men jag såg också Rocky och den jag hatade mest i världen Bella. När vi kom fram gick Bella fram till oss och sa att hon var förvånad att vi också var här. Hon gav alla en kram till och med mig, när hon kom till LOuis kramade hon honom extra hårt och jag gav henne en mördare blick och hon låtsades att hon inte såg mig. 

Hon berättade för alla att hon har blivit mobbad i skolan och då sa Louis att hon som är så vacker inte kan bli mobbad. Han gav henne en kram och medans han gav henne en kram flina hon retsamt mot mig. Det var droppen. Jag gick därifrån. Danielle och MIranda kom ut till mig. 

- SWeat heart don't be jealous, sa Danielle.

- But Bella try to take my boyfriend, sa jag. 

- You no that Louis loves you and you no that. 

- No not any more Danielle he likes Bella.

Vi gick in till killarna och sa att vi väntar på de hemma hos dom. De kom efter en kvart. Bella var som tur inte med. Louis pratade inte så mycket och det gjorde mig förbannad. Det verkade inte som att han älskar mig längre. Att han bara sitter där och stirrar på när Miranda och Harry håller på att hångla och kramas. Efter ungefär 5 minuter knckade det på dörren. Det var såklart Bella som kom hon skylde på att hon glömde en sak. Hon gick fram till Louis och sa att hon hade glömt att ta med sig Louis hem till henne, och det gjorde mig ännu argare. 

- But you can stay here, we are having a movie night beacuse tomorrow Miranda and ... Vanessa is going home, sa Louis han glömde typ av vad jag hette, vilken kille.

- Sure I loved to beause I like you guys, sa Bella och flinade elakt mot mig. 

Jag hade en gaffel och jag vill bara släppa ut min vrede på Bella fast jag tog ut ilskan på gaffel. Jag formade den så att den blev böjd alla utom Louis märkte det för han var upptagen med Bellas hår. 


Mirandas perspektiv


- Should we play truth or dare, sa jag för att få bättre stämning. Alla nickade och tyckte att det var en bra ide. Jag såg att Vanessa var ledsen. Louis var ett svin. Asså han kan inte bete sig så mot sin tjej. 

 - truth or dare Bella, sa jag retsamt. 

- Dare, sa hon. 

- Say to Louis that you hate him and then you should beat him. Hon gjorde som jag sa och slog han och det gjorde mig ännu gladare.

- Truth or dare Louis, sa Bella och jag visste att det här inte skulle sluta bra. 

- Dare, sa Louis. 

- Kiss me.

- On the mouth?

-Yes. Louis kysste henne i tre sekunder sen slutade han fast hon höll kvar och hennes läppar var starkare än hans. Det såg ut som att Bella njöt. åh det där krypet tur att hon inte tafsar på min Harry för då skulle hon redan vara död i mina ögon och för alla andras. Jag såg att Vanessa gick till Louis slog till honom och sen sa att det var slut. Han svärde åt henne och blev ledsen. Jag sprang efter henne, Harry efter mig, Dani efter Harry och sist Liam efter Dani. Vi alla försökte trösta Vanessa. Louis var ett svin det tyckte jag, Vanessa, Danielle och Liam, men Harry tyckte om båda två så valde att hålla sig undan lite. Vi alla gick hem till sig men jag och DAnielle sov över hos Vanessa. HArry sov hos Liam så att han kunde undevika Louis lite. Vi vaknade alla klockan sex. Vi skulle mötas alla på flygplatsen klockan halv nio förklockan halv tio ska flyget vara i luften. Vi tog en dusch och fixade till oss. När vi kom till flygplatsen var Niall, Liam, ZAyn och Harry där, alla utom svinet Louis. Jag kysste HArry och kramade om alla sengick jag och Vanessa på planet. 


Danielles perspektiv'


Jag tog taxi hem till Louis och Harrys lägenhet, han skulle få en stor utskällning av mig för att han bettet sig så. Han öppnade dörren och jag sprang in och börja skälla ut honom det lät typ så här: 

Är du dum i huvuvdet? Hur kan en vuxen man som du bete sig som du. Göra slut med världens snyggaste, vackraste, snällaste och smartaste tjejen i världen. För att du vill vara ihop med en kaxig tönt. VAnessa gjorde slut för du bettede dig som en idiot. JAg är inte glad på dig ska du veta. JAg kommer inte prata med dig mer innan jag tycker att du är mogen. Jag skulle precis gå men sen såg jag Bella och sen slockna det.....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KOmentera!!!

Det är mest brownie som skriver men hon hinner inte med alltid. Ni

får tjata på blondie att hon ska skriva, för jag Brownie sportar fem

dagar i veckan och har läxor och spelar gitarr. Övertala Blondie att

hon ska skriva mer. Börjar med del. 12 imorgon

// Brownie. 


Ps. Det kommer att ta undefär så här långt tid mellan de olika delarna!!!

Av 1dlovenoveller - 6 mars 2013 15:30


Vanessas perspektiv

 


Och där stod ingen mindre än Rocky och Bella.

Vi hejade på Bella, Bella var jätte söt, och hon rodnar och tittar på Louis!!

Jag gav Bella "Det onda ögat", och hon märkte nog det, för hon gjorde likadant tillbaka.

Jag gick in till Harry och Miranda, men när jag kom in såg jag att de kysstes, så jag gick ut igen.

Sen efter vi hade snackat och lärt känna Bella(Jag ville inte det för det var hon som skickade det elaka SMS:set) kom Harry och Miranda ut från deras sovrum.

Då började Rocky skrika, och sprang fram till han.

- Eh...?? Hello.... sa Harry lite misstänksamt.

- Ohh, good! Your Harry Syles!! You are hot and sexy!! skrek Rocky av upphetsning.

- Ehh.. Ecxuse me, his mine. sa Miranda och knuffade bort henne.

Då började jag skratta för att jag såg att Harry hade ett hårspänne, med " My Little Pony" på!!

Då kom jag på att vi inte hade ätit frukost än.

Jag frågade Louis och Harry om de var hungriga, och de svarade ja.

Jag ställde ut mackor, smör, och pålägg.

Jag höll på att göra kaffe, när Louis ropade.

- Hm? frågade jag Louis.

- Look there. sa Louis och pekade ut mot fönstret.

Där nere stod en massa paparazziz.

Det var väldigt mycket otur, för när jag gjorde kaffe spillde jag vatten på min pyjamas, så man kunde se rakt igenom. Som tur hade jag en BH på mig men den såg man så klart. 

Och det hade tydligen Louis märkt.

- Em.. You maybe should change clothes. sa Louis och skrattade.


Mirandas perspektiv

 


Jag var ganska arg att Rocky hade försökt stöta på MIN Harry Styles.

Men jaja, vi hade precis ätit upp frukosten och skulle gå till badhuset och bada.

Vi åkte i Harrys bil. Det var pinsamt tyst i ungeför 10 min.

- Do you think Rocky is cute? frågade jag Harry.

- Rocky? Whos that? sa Harry.

- Vanessas little sister.

- No! You are much cuter.

Jag log för mig själv och liksom kände hur mycket jag älskade Harry.

Nu var vi framme, men det var ändå hemskt.

Alla verkade flörta med han ville ha hans auto.

Men det var ännu hemskare i omklädningsrummet.

Nästan alla kallade mig för "Hora" eller svordomar eller att jag var "Mongounge".

Jag struntade i de, och gick in och mötte Harry.

Vi bestämde oss för att åka "Scary tripp" (En rutshbana).

Vi läste på skylten att det var 15 års gräns och att det tog 10 min och åka hela banan.

Egentligen fick man inte åka 2 i banan, men det var inte så många där som kunde rapportera, så vi åkte 2 ändå.

Det kom jätte många stup och överraskingnar.

Som tur var satt Harry bakom mig.

Jag tryckte mig bakåt lite mer och kände hans varma och mjuka kropp mot min.

Sen sa han:

- Look at me.

Jag tittade på honom och la han sig ner och bad mig lägg sig som han fast åt andra hållet.

Då kysste han mig ända tills vi kom ner.

Då bestämde vi oss att vara lite i den grunda bassängen lite.

När jag inte såg, dök Harry ned och kittlade mig på magen.

När jag också hade dykt ner i vattnet satte Harry sina händer lite ovanför midjan.

Jag vet inte vad han gjorde, men jag blev jätte avslappnad och sjönk längre ner i vattnet, men det var jätte grunt.

Då tog han upp mig som ett litet barn upp från vattnet och gav mig en riktigt kyss på munnen. Jag älskade verkligen Harrys kyssar. Vi gick upp och åkte sen till en resturang. Det var Nandos det är Nialls favvo resturang. Jag beställde lite pastasallad och bröd och detsamma gjorde Harry. Harry ringde Paul så han kunde skjutsa hem oss. När vi kom hem ville Niall att vi skulle äta på Nandos och då berättade vi att vi redan gjort det och då blev han besviken och små skrek att vi skulle ringt honom, jag skrattade lite och trodde att ingen skulle höra fast fem sekunder efter  tog NIall en kudde och börja slå mig. Jag tog en annan kudde och slog till honom sen kom Vanessa.

- STOP! You can't start a pillow fight with out me, sa Vanessa. Och börja slå Louis med en kudde efter en minut hade alla börjat slåss med en kudde. Jag Råka slå till Harry så han börja blöda näsblod.

- I'm sorry, sa jag.

- Ok and I'm angry at you, sa Harry.

- What kan I do to make you feel good.

- Kiss me. Jag börja kyssa Harry tillslut gick det över till hångel och det höll vi på med i en och en halv minut innan Niall sa:

- Go to a place where you can make out.

- Stop it kindly NIall, sa jag och kasta en kudde på honom då gav han mig en mördare blick.

Då ringde det på dörren, och Liam gick och öppnade.

-Hi! sa en röst som lät väldigt bekant.

Efter 5 sek var hon inne i lägenheten.

Det var Bella!


Vanessas perspektiv


Jag såg att Bella kom in i lägenheten.

Jag började känna att min mage började bubbla an nervositet.

-Hi guys! sa Bella till alla.

- Ehm.. what are you doing here? frågade Liam.

- I want to say hello. 

- Say hello and go away then. sa Jag misstänksamt.

- Hello! And... IM NOT GONNA GO!!  ropade Bella argt.

- Ok, take it easy. sa Louis.

- Oh, Hi there mr. Louis "Sexy" Tomlinsson. sa Bella romantiskt.

- Now! sa jag och klappade till henne rakt i magen.

- Go Bella, I think it`s for your best. sa Harry.

När Bella hade gått drog Louis in mig på vårt rum.

Jag hade tårfyllda ögon.

- What are you doing? frågade Louis.

- She is trying to make you in love with her.

- Then why are you cry?

- I dont want to lose you, becuse i love you very much. sa jag och grät.

Miranda kom in och frågade vad som hade hänt.

- Äsch, nothing. sa jag och gick ut till de andra och försökte se ut så glad som möjligt.

- I hungry, sa Harry och vände sig till mig och Miranda.

- What? sa Miranda.

- Make us dinner. sa Louis.

När inte vi såg, gick Louis och Harry och fyllde två glas med iskallt vatten.

- Hey! Wait guys. ropade de till oss.

Då hällde de vattnet inanför våra tröjor!

Oturligt nog kunde man se våra BH:ar.

- Hey! ropade jag och började fnissa.

Då stirrade alla fem på oss, alltså på våra BH:ar.

-Hey! Stop stirring at us. ropade Miranda.

Då hoppade vi på vara pojkvänner.

Vi busade och allt sånt och slutade med hångel.

Som tur var gick de andra innan vi började.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoppas ni inte tyckte det var FÖR lite!

WE   U ELLEN!! Våran bästa läsare.

// Brownie and Blondie.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Presentation


Hej! En glad Directioner. Som skriver !d noveller.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Novellen

  Den pågående novellen heter Small or Big och handlar Rebecka 18 år och hennes kompis Alison som är jämngammla.

Alison är en beliber och Rebecka är varken en beliber eller en directioner.

Beck som Alisons kallar henne blir ihop med Zayn i pojkgruppen One Direction. Det är en dramatiskt resa om kärlek och passion.


 Hoppas ni läser den

Puss

Senaste inläggen

Omröstning

Vilken låt är bäst?
 Story of my life
 Best song ever
 whats makes you beautifal
 Little thing
 One thing
 Summer love
 I would
 Live while we're young

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards