One direction noveller

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

Small or Big - Del 1

Av 1dlovenoveller - 15 augusti 2013 16:52

Namn- Rebecka Anderson 

Ålder 18 år

Fakta Smart och intelligent tjej. Blyg ibörjan men sen rolig och vild.

Snygg och vacker. Brunt lockigt hår som Danielle Peazer och blåa ögon. 

Pappa som kommer ifrån Brigthon i England och mamma från Sverige

En storebror Jacob. Jacob är 24 år och bor i Kanada. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rebeckas perspektiv


- Rebecka kom nu vi har en sak att berätta för dig, säger mamma till mig. 

- Jag är här och jag lyssnar, säger jag. 

- Din pappa och jag har fått ny jobb i England, säger mamma. 

- Men boende och sånt då? frågar jag som inombords öär arg.

- Vi har redan köpt ett hus, säger pappa. 

- Men varför har ni inte sagt något, och jag vill inte åka jag vill inte lämna Sverige, säger jag och börjar gråta. 

- Men huset är redan sålt och vi kommer att åka på måndag så du får börja packa nu, säger mamma.

- Men det är ju om två dagar, säger jag och gråter ännu mer. 


Jag sprang upp till mitt rum och tingde min bästis Maja. Hon gav mig ett bra råd aatt ge London en chans. Även om det är jobbigt måste jag tänka positivt. Jag lyssnadae på henne och började leta efter skolor  i London. När jag hittat en bra skola med ett bra konstprogram ropar jag på mammaatt hon ska hjälpa mig. 


När jag är klar med det så packar jag ner alla minna kläder och tavlor bilder, skor och smycken i två resväskor. Sakerna som inte får plats lägger jag i flyttlädor efter fyra timmars packning är jag trött. Jag äter en macka och sen går jag och lägger mig. Just nu har vi sommarlov och det är tur annars skulle jag vara jätte trött i morgon. 


Nästa dag


Jag duschade och tog på mig:

  

 

         

 

Sen sen borstade jag mitt hår ocg gick ner till köket. Mamma och pappa var glada aatt jag ger London en chans. Pappa blir glad att han kommer hem till sitt hemland. Men jag är fortfarande ledsen. Farmor bor kvar i Brighton och farfar han är död. Jag har många släktingar i Manchester, Brighton och London men de vill inte ha kontakt med oss. Speciellt mina kusiner som bor i Manchester och Liverpool. Farmor hälsar vi på två gånger varje år men det är så himla tråkigt.

När jag ätit upp min omellet och min baconmacka tog jag fram mina nike skor och sprang hem till Maya så snabbt jag kan jag ville tillbringa så mycket tid som möjligt mamma och pappa håller på att sälja en del möbler som inte

var redan sålda. Alla sängar och TV och soffan och sånna stora sacker. 

 

Jag knackade på och det var Maya som öppnade dörren jag hoppade på henne och kramde henne. Hon besvaradae min kram. Mmen efter fem minuter ramlade avi omkull. Vi hade bestämt idag att vi skulle göra roliga saker idag. 

Först bowling, sen laga lunch hemma hos Maya efter det baka tårta till i kväll. Sen gick vi till Starbucks. 

Abba museet då klädde vi ut os som Agneta och Frida. Jag var Frida och Maya var Agneta det var jätte roligt efter en timme bytte vi om och åkte till Gröna Lund. Den här dagen skulle vara riktigt speciell så vi skulle göra den så rolig som möjligt vi åt sen på resturang.

 

- Åh min bästis ska lämna mig, säger Maya och gör en konstig min.

- Jag måste lämna min bästis, säger jag och gör en konsig min som om jag skulle 

 

vi gick hem till Maya vi skulle fira våra minnen vi haft tillsammans zen vi var små.. Vi har fyra stora album om minnen vi haft från vi var ett och ett halft och börja på dagis till nu när vi är arton år. Det var otroligt vad mycket vi gått igenom tillexempel. Vi tittade igenom alla album och åt tårta samtidigt. 

 

- Åh så söta vi var speciellt du med ditt hår, säger Maja.

- Du då med ditt blonda hår och tofsarna du alltid hade på dig då, säger jag och pekar på en av bilderna. 

- Ni var både söta, säger Mayas mamma. 

 

När vi tittat på bilderna såg vi på film once upon a time säsong 1 och åt ben och jerry glass och massa chips och sånna söt saker. När klockan var 10 kom pappa och hämtade mig. Imorgon skulle vi åka till London klockan 10.00 så kommer vi fram ungefär 12.00. 

 

När jag kom hem såg jag att vi hade sålt de mesta möblerna. Det såg så annorlunda ut med alla flyttlådor.  De hade hämtat alla flyttlådor. Jag drömde att alla i Sverige do                        g. Det var en mardröm. Jag vaknade och svettades mycket. 

 

Nästa dag


När jag vaknade klockan 6 var det redan just. Jag tog min sista dusch i vårat hus. Borstade mitt hår och satte upp det i en tofs. jag sminkade mig med mascara och läppglans jag såg så trött ut och sminket gjorde så att jag såg lite piggare ut. Jag satte på mig:

 

 Jag gick ner till köket med mina resväskor till hallen. Mamma lagade omellet och bacon mackor och sen fick vi dricka te. Efter en timme kom Maya hon skulle följa med oss ooch mannen som köpt vår bil. Pappa körde till Arlanda. När klockan var åtta var vi framme i flygplatsen och då började vi cheka in. Jag gav Maya en bamse kram och en puss. Vi kramades jätte länge

 

 

 

På flygplatsen i London


När jag gick ut för att få taxi till vårat nya hus krockade jag med någon.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Min egen blogg mina egna noveller 

hippi jippi. 

Alla inlägg kommer inte att vara så här långa.

 

//Brawn

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1dlovenoveller - 30 april 2014 14:37

    Alllihopa läs den otroliga novellerna om One Direction på    www.dlovenoveller.blogg.se   Tjejen som skriver är amazing och den novellen ärbättre än den ehär så det finns bara en sak  att göra.    LLÄÄÄÄSSS!!!! ...

Av 1dlovenoveller - 3 februari 2014 16:32

Rebeckas perspektiv -Är du ihop med Zayn? fråga pappa. - Nej han och jag är kompisar och jag tror inte att man blir ihop på en vecka, säger jag. - Nej du har nog rätt, säger pappa.   Vi slog in mammas presenter och jag började måla p...

Av 1dlovenoveller - 2 februari 2014 17:39

Meee ee en vad händer nu. -----------------------------------------------_-------------------------------------------------------- Där stod Alison och Justin Bieber och hånglade. Jag blev arg på Allie hur kan hon bete sig sådär utan att ens vara fu...

Av 1dlovenoveller - 1 februari 2014 21:22

  Rebeckas perspektiv  Jag gick till mitt målarrum och började måla. Jag målade varma färger pågrund av hur jag kände mig just nu. Jag kände verkligen min passion för att måla. När jag varit med Zayn känner jaga verkligen mitt hjärta och mitt si...

Av 1dlovenoveller - 1 februari 2014 19:02

  Men varför tittar den där blondinen sådär på mig ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Rebeckas perspektiv - Rebecka do you want to go to the beach with me? frågar Zayn. ...

Presentation


Hej! En glad Directioner. Som skriver !d noveller.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Novellen

  Den pågående novellen heter Small or Big och handlar Rebecka 18 år och hennes kompis Alison som är jämngammla.

Alison är en beliber och Rebecka är varken en beliber eller en directioner.

Beck som Alisons kallar henne blir ihop med Zayn i pojkgruppen One Direction. Det är en dramatiskt resa om kärlek och passion.


 Hoppas ni läser den

Puss

Senaste inläggen

Omröstning

Vilken låt är bäst?
 Story of my life
 Best song ever
 whats makes you beautifal
 Little thing
 One thing
 Summer love
 I would
 Live while we're young

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards