One direction noveller

Alla inlägg under april 2013

Av 1dlovenoveller - 4 april 2013 11:58

Danielles perspektiv.

 


Jag skulle åka till Harry och Louis lägenhet.

Oj vad Louis skulle bli utskälld! Jag menar, så kan han ju inte gör mot världens snyggaste, snällaste och lojalaste tjej i hela världen! Så gör man bara inte mot sin tjej. 

Jag knackade på deras dörr och hörde först arga röster som ungefär lät såhär:

- dont open the door!

-why not?

- i think its Vanessa.

- You need to talk whit her.

Då öppnade Harry dörren.

- Hi Danielle!

- Is Louis home?

- Yes but... men harry hann inte fortsätta innan jag trängde mig in.

Jag stannade mitt i vardags rummet för där slocknade min chanser att få tillbaka Louis till Vanessa.

De satt i soffan och tittade på film och kramades.

Då blev jag så arg att jag började skrika det högsta jag kunde.

Jag såg hur de hoppade till och tittade på mig som om jag vore galen, men inte slutade jag skrika för det.

- What are you doing here?! försökte Louis överrösta mig.

Men det lyssnade jag inte på och fortsatte skrika.

Efter en stund kom Louis och Bella fram.

Då höll Louis sin hand framför min mun och gjorde så att jag inte kunde skrika mer.

- I HATE YOU!!! YOU ARE THE WORST BUDDIE IN THE WORLD! sa jag.

Då sprang jag ut. Den där utskällningen gick inte som jag hoppades på. Jag andades djupa andetag sen gick jag in.

 -Louis is something wrong with you, sa jag. 

- wth are you want from me, sa Louis till mig.

 - I want you to break up with the stupid girl Bella and I want you apologize

for what you just said to me, sa jag bestämt.

- Why should I do that? sa Louis kaxigt oh den där killen går mig på 

nerverna.

- Because you are stupid, stupid kid, sa jag maligt. 

- wth get out of here, sa Louis som var jätte förbannad.

- Okay, but are you gonna cry like a baby now or like what, sa jag och vände på klcken och

gick ut. Jag är n u nöjd med min utskällning.

Han beter sig som en bebis. 

Riktigt löjligt. Harry var dum och inte stod på Vanessas sida. 

Niall har gått till Vanessas sida, Liam står på Vanessas sida. Jag och Bellla också. Synd att inte jag och Elenor hade kontakt då kunde hon också skälla ut Louis. Vanessa och Elenor skulle nog komma överens. 

Det kändes skönt att äntligen få det gjort. Nu tänkte jag gå hem till Vanessa och försöka trösta henne med det jag har gjort.

När jag kom fram till Vanessas lägenhet knackade jag på och väntade en låååååång stund, men det var ingen som öppnade.

Jag tänkte att hon är upptagen med annat så jag gick ned till köpcentret istället.

Jag tittade i några skylt fönster och hejade till några bekanta.

Jag tyckte det var lite mysko, för jag märkten att alla jag passerade försökte ignorera mig.

Det var säkert inget så jag gick in till en affär.

Jag tänkte köpa en jätte söt top som var prickig och ett på vita byxor.

när jag kom fram till kassan och skulle betala låtsades att hon fick en samtal. När hon var klar tog hon snabbt pengarna och gav mig inte växelrn tillbaka.

- But.... sa jag.

- Äsch, just shut up. sa kassörskan.


Mirandas perspektiv


Jag hade hört ett rykte om att One Direction skulle splitras. Och det var Danielles fel. Hon hade sakt att han inte passa i gruppen, att han var omogen, hade en dålig röst och ssånna saker. Fast det liknar inte Danielle.

Liam försökte fixa det men det gick inte. Harry ville göra solo. Sen börja alla bråk. Allt var kaos. Danielle skulle inte göra något sånt men jag vet inte om det stämmer för jag var ju inte där. Miljontals fan borde vara jätte arga, besvikna och ledsna för att 1D ska splitras. Jag måste ringa Harry och se vad som har hänt och om han var här när Danielle kom. 


(Jag slog in Harrys nummer)

"pip,lät telefonen"

"Harry Syles, hörde jag min älskade Harry säga.

Hi Harry it's Miranda, sa jag.

Oh God I missed you so must.

I have missed you to Hazza. 

Are One Direction done for ever?

No but maybe Louis is angry because Danielle came and

sad that he has wrong in head and he is the worst buddie ever 

because he was so mean to Vanessa.

Okay babe.

When do you come to France? 

Next week wednsday 13:45 

I'm wating for you in the airport. 

Bye hon. 

Bye Hazza". 

Okej nu har jag koll. Jag låste upp lägenheten och ringde Danielle och frågade var hon var. Hon berättade allt som hade hänt och jag sa till henne ach att komma hem till min och Vanessas lägenhet. Jag berättade vad jag och Harry pratade om i vårat lilla samtal. Hon sa att skulle ringa Louis och be om ursäkt för vad hon hade gjort. Han svarade inte. Hon försökte ringa fem gånger fast han svarade aldrig. Klockan var tjugo i fem och nu skulle Vanessa vara hemma. Hon har inte kommit än. Jag började bli orolig och stressa upp mig. Danielle såg att jag var orolig. Hon sa att Vanessa mår bra. Att hon kanske jobbar längre eller någonting sånt. Men nu var klockan halv elva hon hade inte kommit hem än. Tur att det var fredag. Annars kanske hon missade skolan.Vi hörde att hon kommit hem sen hörde vi ett brak.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentera vi tål kritik!

 

Inte mycket att skriva. Långt dramatiserat kapitel!

 

// Brownie and blondie


Presentation


Hej! En glad Directioner. Som skriver !d noveller.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Novellen

  Den pågående novellen heter Small or Big och handlar Rebecka 18 år och hennes kompis Alison som är jämngammla.

Alison är en beliber och Rebecka är varken en beliber eller en directioner.

Beck som Alisons kallar henne blir ihop med Zayn i pojkgruppen One Direction. Det är en dramatiskt resa om kärlek och passion.


 Hoppas ni läser den

Puss

Senaste inläggen

Omröstning

Vilken låt är bäst?
 Story of my life
 Best song ever
 whats makes you beautifal
 Little thing
 One thing
 Summer love
 I would
 Live while we're young

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards