One direction noveller

Alla inlägg under januari 2013

Av 1dlovenoveller - 30 januari 2013 19:48

Vanessas perspektiv


- Jag har en sak att säga till dig Miranda, sa jag nervöst.
- Vadå för något? Sa Miranda glatt.
- Jag har hållit det här hemligt i en vecka.
- Va
- Jag är ett one direction fan.
- Det visste jag redan. För man såg det på dig.
De var riktigt underbara killar deras röster var otrolig vackra. Jag och Miranda sjöng med i varje liten sång iallafall Miranda. Tillslut var vi helt slut. De var helt otroliga. Nu kom de tillbaka.
- Do you to want to hang out with us tonigt, frågade Harry mig och Miranda.
- Yeah ok so what are you guys want to do, sa Miranda som var lite nervös för hon pratade med Harry en av de i one direction.
- It should be really fun, sa Harry till oss.
- We are going to have a party, sa Louis.
- We need to change clothes, sa Miranda till mig så högt att killarna kunde höra.
- But I think you look amazing, sa Harry lite flörtigt till Miranda.
- Can you guys drive us to are place so We can change clothes, sa jag
- Ofcurce We can, sa Louis och tog fram hans bilnyckel. Det var Harry och Louis som körde oss. Jag och Miranda sprng in till våra hus för vi både på samma gata.
Jag tog på mig en marin blå fest klänning som hade en rosett vi sidan och mina glitter blåa pumps jag köpte idag.

Jag sminkade mig med mascara, läppglans, eyeliner och ögonskugga.


Mirandas perspektiv



Jag åkte i förväg. Jag hade redan plockat fram kläderna för jag visste att denna dagen skulle komma.

Jag hade en glittrig topp, tajta svarta byxor och Jeffery Capell skor med nitar, ungefär som Vanessas.

När jag hade kommit fram till de frågade de var Vanessa var. Det syntes att Louis var lite besviken.

- Where's Vanessa? Frågade Louis.

- Shes coming, but she not done yet.

Då syntes det att Louis blev glad :D

De frågade mig om jag ville köra sanning eller konsekvens, och det ville jag såklart.

- True or consequense? frågade Niall.

- Consequense. svarade jag.

- Ok. Kiss Harry! ropade Louis.

- Sure, if you kiss Vanessa when shes come.

- Ok. svarade Louis och rodnade.

Jag böjde mig fram och kysste Harry! Jag kände hur mitt hjärta började slå 200 slag i minuten.

Jag svimmade.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoppas vi inte tråkade ut er FÖR mycket :)

// Nessa och Bella.

Av 1dlovenoveller - 29 januari 2013 18:45

Vanessas perspektiv 

 

Det var onsdag och vi skulle åka om två dagar till London, tänk att vi ska se 1D konsert, jsg längtar verkligen.

- Vanessa vi måste packa, sa Miranda

- ja ja, sa jagett par 

- Skärp dig 

- Packa inte med dig hela lägenheten nu vi ska inte flytta, sa jag och börja fnissa.

- Haha jätte roligt, sa Miranda ironiskt.

- Ja visst är det roligt, sa jag och börja flabba ihjäl. Tillslut börja Miranda också flabba.

-Men seriöst Vanessa vi måste packa.

- Okej, svarade jag som jag våre en liten barn unge. Vi packa de våra kläder, jag packa två par blå jeans, ett par svarta byxor och ett par svarta jeans, en svart topp, vitt topp, en T-shirt med ett tryck på, en snygg vår klänning efter som det var vår och en party klänning och underkläder, ett par jeffery capell skor med nitar och ett pat vita converse jag tog så klart med mig mina mjukis byxor och sen var jag klar. 

- Tycker du att detta passar, sa Miranda och höll upp en marin blå snygg topp och ett par svarta tajta jeans.

- Du måste ha på dig det, sa jag med ett töntigt leende.

- Tack, och gör inte det leendet, sa Miranda och börja fnissa och sen börja jag också fnissa Miranda att jag var ett fan till 1D. 

- Vad ska vi äta? frågade jag Miranda.

- Vi kan äta kina mat, sa Miranda.

- Oki, vem betalar.

- Du vet att det är min tur Vanessa.

- Jag ville bara se om du var generös.

- Allvarigt.


Mirandas perspektiv


Efter att ha ätit våran kina mat gjorde vi våra läxor, det var så trist för vi fick extra läxor för vi ska vara borta en dag och det verkar som att vi ska vara borta en vecka från skolan. Men vi hade två prov på måndag och ett läxförhör i Franska grammatik. Det var as jobbigt det ända jag ville var att vara på 1D konserten.


2 dagar senare


Nu var det bara fem minuter kvar i skolan jag kan knappt vänta tills vi ska åka hem. För jag måste ju åka hem och duscha och sen ska vi till "airfrance" (flygplatsen i Paris). 

ååh äntligen var vi klara i skolan det kändes som fem timmar. När jag och Vanessa var klara i duschan sprang vi in till våra rum. Jag tog på mig en svart BH och trosor och en blå fin blus med svarta jeans, en svart kofta och ett par svarta converse. Vanessa tog på sig likadana underkläder, en lila tunnika, svarta tjata jeans, en svart peace halsband och ett par Jeffery Capell skor som är svarta med nitar på. Vi ringde taxi och efter 3 minuter kom taxin och körde oss till flygplanet.  Efter 1 timme och 10 minuter var vi framme. Mina och Vanessas föräldrar var på flygplatsdn när vi kom. Jag sprang  raka vägen till mamma och pappa och gav dem en stor stor kram.

- I've miss you mumy and dady, sa jag som var glad att få träffa mina föräldrar.

- Vi har saknat dig med gumman, sa pappa. 

Jag hade verkligen saknat mina föräldrar för jag har inte träffat de på  2 månader.

- So vad ska vi göra idag, sa Vanessa till våra föräldrar.

- Vi kan äta en stor middag för klockan är 16.58m, sa pappa, och alla nickade instämmande.

Middagen var mycket trevlig och klockan var inte 21:10 förren de åkte hem. Direkt efter de hade gått gick jag och la mig i mitt gamla rum.


Vanessas perpektiv


Jag vaknade upp av att jag hade fått ett sms.


Kan vi shoppa snälla xx :)

 

Ja det kan vi xx:)

 

Ok hämtar dig om 20 minuter xoxox

 

Jag klev in i duschen och sen tog jag på mig blåa jeans och en T-shirt med tryck på. Jag tog också med mig min skinnjacka och mina Jeffery Capell skor med nitar. När jag precis var klar kom Miranda. Jag sa hejdå till mamma och pappa och berätta att jag och Miranda skulle shoppa. Vi tog taxin i till stan vi börja vid topshop och där hitta jag en stickad kofta som var mörk blå, en orange klänning med röda detaljer på och ett par pumps som var blå  med en glitter blå rosett på. Miranda hitta jätte många saker för hon älskar snygga  kläder. I första butiken har hon två påsar kläder och jag har bara en påse med tre plagg i. Vi gick till COS (H&M) Jag hitta bara en fin fest klänning och Miranda hitta inget och det förvånar mig verkligen. Vi köpte en latte och muffins på Starbucks. Medans jag skulle slänga skräpet krokade jag med en så jag ramlade sen tappa han biljetter till 1D konsert. Jag sprang efter honom och gav han biljetterna och så berättade jag att han hade ramlat omkull ner han gick han sa också att jag kunde behålla biljetterna. När jag titta noga var biljetterna på backstages. Jag sprang till Mirand< och berättade allt.

 

På konserten

 

När vi kom fram till våra platser berätta såg jag killen jag pratat med, HAN var LOUIS TOMLINSON!!! Louis gick framme till mig och visa mig för alla de andra att de var mig han krocka med.

-Hi, sa Harry till Miranda.

-Hello, nice too meet you guys, sa Mirnda.

-Hi guys, sa jag till alla.

-So what's your name, frågade Louis mig.

-Vanessa, My name is Vanessa.

- And what's your name? frågade han Miranda.

- Miranda, sa Miranda.

- Nice to meet you guys, sa Louis.

DEt var en man som ropa på de att de skulle gå på scen så de sa hej då och då

hade jag en sak att berätta till Miranda.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vi kanske tråkar ut er men fortsätt läs snälla.

// Nessa och Bella

 

Av 1dlovenoveller - 29 januari 2013 16:04

Handling:


Miranda Stan.

17 år.

Tycker om att visa upp sig i finare kläder och 

högklackat.

På fritiden är hon med kompisar, speciellt

Vanessa Brown.

Hon jobbar som a-puer i frankrike, går också i

skolan på torsdagar och fredagar.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vanessa Brown.

17 år.

Tycker om att sporta och gå i högklackat.

På fritiden är hon med kompisar, speciellt med

sin bästis Mirinda Stan, hon är ofta på gymmet.

Vanessa har en moppe (motorcykel).

Hon jobbar på ett cafe som heter café de Flore, 

går också i skolan.

Miranda och Vanessa föddes i Sverige fast de bor i Frankrike

nu, och deras föräldrar bor i London.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mirandas perspektiv

- Skönt att vi är lediga! sa jag.

DING DONG. DING DONG.

- Ska bara gå och öppna. sa jag.

- Here's your post. sa brevbäraren.

Jag öppnade brevet och började skrika.

Vanessa kom springande.

- VAD HAR HÄNT!!!. sa Vanessa.

- Vi har vunnit två biljetter till 1D:s konsert!!!!!

- Aha, du vet att jag inte är ett fan, de är söta och så 

men och de sjunger bra, sa Vanessa.

- Mmh, sa jag. 

Sen logga jag in på twittter och la ut en bild på biljetterna och att 

jag hade biljetter till konsären.


Vanessas perspektiv

Kan inte fatta att jag har bilijetter till 1D konsert!!!

Men ärligt Vanessa jag tror jag har blivit ett fan av 1D, jag får allt samla mina

krafter och försöka låsas som 1D är som vem som helst. Men det är ändå bara 

1D konsert OMG!!! Kan inte vänta.

- Vanessa håller du på att somna eller, sa Miranda till mig. 

- va nä vad? sa jag och inte visste vad jag skulle göra för jag vill ju inte berätta att jag är ett 1D fan.

- Drömmer du om 1D Vanessa? sa Miranda lurigt till mig.

Vad skulle jag säga? jag kan ju inte bara erkänna att jag har blivit ett fan jag måste nog ljuga, men ljuga för

sin bästis är lite lågt men jag berättar att jag har blivit ett fan av 1D det blir mitt val, jag kände mig lite svettig om händerna.

- Hallå Vanessa! sa Miranda.

-Ja jag bara tänkte lie, sa jag.

- Vad tänkte du Vanessa? 

- På vad vi skulle göra.

- Mmh vad ska vi göra då?

-Vi kan gå till gymmet ochh sen kan vi plugga och fika.

- Låter bra.

Jag och Miranda packa rena under kläder, nya kläder att byta om till, idrottskläder och schampoo och sånna saker. När vi var klara tog vi min moppe och jag körde så klart till gymmet det vi brukar gå eller jag menar jag brukar gå för jag är här ofta här, det är bara ibland Miranda följer med mig till gymmet. Aa äntligen framme.


Mirandas perspektiv

Det ser ut som om .Vanessa njuter av den lukt, som luktar svett. Ush det är därför jag inte brukar komma till gymmet så ofta med Vanessa.

- Ska vi gå då, sa jag till den drömande Vanessan.

- Ja kom så går vi in, svarade Vanessa.

Vi gick in till gymmet det var inte så många efter som klockan var 13:00 och då äter många lunch. Det var bara två killar, en mamma som ville gå ner i vikt och en tjej i ungefär 20 års ålder och vi såklart så det lukta inte så mycket svett, som tur var. Jag och Vanessa gick genast till löparebandet. Först var det bara långsamt vi sprang och sen kom vi upp till 11k/h så då sprang så snabbt i 5 minuter sen blev jag lite trött i benen, men Vanessa som brukar träna mer än mig öka och öka till 15 k/h och så snabbt sprang hon i 10 minuter innan hon tog en paus och drack vatten. Jag gick bort till vikterna för det var en sak jag var bra på att lyfta tunga saker. jag tog upp två hantlar och börja med 5 kilo i varje hand, sen 7,5 kilo, 10 kilo, 12 kilo, 15 kilo och sen 20 kilo och där efter blev jag trött om armarna för att lyfta 40 kilo är inte dåligt. Vanessa var lika duktig som mig så jag blev stolt över det för jag tränar inte så ofta. Jag och Vanessa gick tillbaka till löparebanet för sista gången innan vi skulle åka hem och äta. Jag öka faktist med 2 k/h timmen så jag blev glad och Vanessa öka med 1 k/h. Jag känner mig riktigt nöjd med denna dagen. Vi duscha och sen körde Vanessa hem oss till våran lägenhet med sin moppe. På vägen hem tänkte jag på att det bara var en vecka och kvar innan konerten och som tur var fick vi ledigt en dag från skolan det var riktigt skönt. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det här kapitlet var tråkigt men vi kapitel 2 är mycket bättre hoppas vi inte har gjort er trötta.


// Nessa och Bella


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! En glad Directioner. Som skriver !d noveller.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Novellen

  Den pågående novellen heter Small or Big och handlar Rebecka 18 år och hennes kompis Alison som är jämngammla.

Alison är en beliber och Rebecka är varken en beliber eller en directioner.

Beck som Alisons kallar henne blir ihop med Zayn i pojkgruppen One Direction. Det är en dramatiskt resa om kärlek och passion.


 Hoppas ni läser den

Puss

Senaste inläggen

Omröstning

Vilken låt är bäst?
 Story of my life
 Best song ever
 whats makes you beautifal
 Little thing
 One thing
 Summer love
 I would
 Live while we're young

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards